BabY6

Hejsan halljosan!
Nu händer det mycket saker här ner i Linköping och jag har varit dålig på att uppdatera här. Så tänkte att det får bli en kortare sammanfattning av den senaset veckan och när jag får tid över ska jag skriva ett inlägg om första helgen i februari. Jag har massor av bilder till den helgen.
 
Jo såhär är det; Nu på sistone har det varit många laborationer i såväl programmering som i fysiken vilket gjort att det blivit en del att göra i skolan när det finns deadlines att hålla sig till. Detta har dock drabbat mattekursen lite och jag inser nu att tenta-P är om mindre än en månad, närmare bestämt 17 mars har jag den första tentan. 
Under förra veckan skedde även sektionens vintermöte då det genomförs beslut, bland annt flera olika personval såsom ordförande, vice ordförande, skattmästare (kassör), sexmästare (chef för festeriet) och liknande. Jag var då på det mötet och satt där och röstade precis som alla andra tills jag insåg att jag var tvungen att ta min chans och motkandidera på posten som sexmästare. Jag hade innan mötet gått på intervju för posten men de hade valt att nominera någon annan än mig till den posten. Men tur var väl att jag valde att ställa mig upp och motkandidera för vem om inte jag blev vald till blivande sexmästare. ;) Så nu har jag börjat mitt arbete för att finna mitt festeri.

Just nu är jag fortfarande en bebis eftersom nuvarande festeri fortfarande sitter kvar fram till sommaren. Så i onsdags så blev jag kidnappad efter vintermötet för att välkomnas av nuvarande Y6 (festeriet). Jag fick då mina fina gula Y6-strumpor och en nappflaska med näring (alkohol), mitt egna bebiskit. Sedan i lördags fick jag följa med Y6 på en sittning då det nya fadderiet valdes ut, vilket var kul. Men nu har det allvarliga börjat, jag har öppnat upp för ansökan till mitt Y6 16/17 och snart börjar processen då jag måste välja ut vilka som ska vara med.
 
I fredags var det en damsittning med flera damföreningar från olika sektioner så hade jättekul och fick ha klänning och klackar för omväxlingens skull. Efter sittningen blev det eftersläpp och vi dansade hela natten lång. Men nog om saker som skett och lite fler bilder istället:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var fredagens bilder, det finns inte lika många bilder från lördagen. Det var en sittning med midsommartema så det serverade snapsar och fanns en midsommarstång.
 
 
 
 
 
Det var en fullspäckad helg helt enkelt. Och en snabbare uppdatering av vad som sker här ner i Linköping.
Nu måste jag sova, god natt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hela dagen lång

Min värld, mitt liv, mina tankar

RSS 2.0