Böngrytan

 
Böngryta med sötpotatis.
 
Ett enkelt recept som ger mycket mat och som man kombinera lite på sitt egna sätt. 
1 burk kokosmjölk
1 burk krossade tomater
2 frp bönor
5 morötter
2 vitlöksklyftor
1 gul lök
1 paprika
100 g broccoli
 
Fräs vitlök, gul lök, morötter i olja i ca 3 min. Häll i lite kryddor efter smak tex chili, spiskummin, oregano,  peppar, salt. Ha sedan i paprikan och broccolin och låt de fräsas lite lätt innan kokosmjölken, tomaterna och bönorna hälls i. Låt det koka ihop sig i ca 5-10min innan det är klart. 
 
Superenkelt och man får många matlådor på det. Jag hade sötpotatis i ugn till grytan men det går bra med det mesta, tex ris, matvete, pasta, potatis. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hela dagen lång

Min värld, mitt liv, mina tankar

RSS 2.0