Rörde ihop något

Idag har jag klarat av min första skoldag denna läseperiod. Det kändes lite konstigt idag att börja med 3 helt nya kurser, programmering, oscillationer och mekaniska vågor och imorgon börjar envariabelanalys 2. Tidigare har våra nya kurser överlappat läsperioderna lite så alla kurser har inte varit nya.
 
Det var föreläsning i programmeringen och fysiken idag och vi hade även ett GV-möte under lunchen där vi hann diskutera en hel del. Det var en okej dag att starta med, dock så fick jag lite huvudvärk i slutet av dagen men tror attt lite vatten och sömn botar det ganska snabbt.

Till middag körde jag en traditionell släng-ihop-middag, jag fick en burk skagenröra av Ida som hon hade kvar från helgen och rörde ihop en sås på den.
 
 
Dagens middag.
 
Middag gick i studentanda, billigt helt enkelt. Jag plockade lite olika saker ur kylen, frysen och skafferiet och så blev det en pasta med skagenrörasås och crabsticks. 1 halv paprika, 1 pkt crabsticks, 1 hackad vitlöksklyfta, 1 burk skagenröra, 1/2 dl créme fraiche, lite citronpeppar och hackad dill var det såsen bestod av. Fräste vitlöken, paprikan och crabsticksen i lite olja innan jag hade i skagenröran, créme fraichen, dillen och citronpepparn. Kokade pasta till och åt det hela med lite sallad och hackad tomat.
Det blev jättegott och jag fick 3 matlådor utöver dagens middag, så något värt att testa kanske? ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hela dagen lång

Min värld, mitt liv, mina tankar

RSS 2.0